Zrealizowane

Podpisana ze Skarbem Państwa umowa reguluje nie tylko źródła finansowania inwestycji modernizacyjnych na katowicko-krakowskim odcinku A4, ale również m.in. harmonogram prac, które miały i mają być wykonane. W ten sposób, w pierwszych latach po uzyskaniu koncesji, koncesjonariusz, jako nowy zarządca drogi zobligowany został do sfinansowania ze środków własnych i kredytu pomostowego Etapu I prac. W jego zakres wchodziło wybudowanie m.in.

  •     Obwodu Utrzymania Autostrady;
  •    sieci łączności autostradowej (magistrali o długości 60 km, pozwalającej na utrzymanie stałej łączności z punktami alarmowymi, czyli kolumnami SOS, obsługę telefoniczną obiektów autostradowych, nadzór i zarządzanie autostradą),
  •     czterech Miejsc Obsługi Podróżnych,
  •     dwóch Placów Poboru Opłat: w Mysłowicach i Balicach.

W 2003 roku rozpoczęto kolejny etap programu inwestycyjnego. W ramach tego etapu do końca 2009 r. zrealizowano m.in. takie prace, jak:

  •     remont 61 km jezdni autostrady,
  •     modernizacja 31 obiektów mostowych,
  •     budowa 15 przejazdów awaryjnych,
  •     budowa ok. 10 km ekranów akustycznych,
  •     budowa systemu stacji meteorologicznych wraz z elektronicznymi tablicami informacyjnymi,
  •     budowa posterunku policji autostradowej.

W latach 2010 - 2012 zrealizowano następujące inwestycje:

  •     remont 22 obiektów mostowych
  •     budowa 800 m ekranu akustycznego w Jaworznie
  •     modernizacja systemu odwodnienia autostrady w Balicach
  •    poszerzenie Placu Poboru Opłat w Mysłowicach o 2 dodatkowe bramki dla każdego kierunku ruchu.

W roku 2013:

  •     poszerzono Plac Poboru Opłat w Balicach o 2 dodatkowe bramki dla każdego kierunku ruchu
  •     wybudowano 1,6 km ekranów akustycznych (Trzebinia, Krzeszowice, Liszki)
  •     realizowano kontrakt dotyczący wymiany urządzeń poboru opłat

W roku 2014:

  •     kontynuowano prace związane z wymianą urządzeń poboru opłat
  •     modernizowano odwodnienie autostrady w woj. śląskim
  •     rozpoczęto budowę kolejnych ekranów akustycznych na terenie woj. małopolskiego w ramach prac utrzymaniowych wymieniono nawierzchnię na 13 km jezdni autostrady

W roku 2015:

  •     kontynuowano prace związane z wymianą urządzeń poboru opłat
  •     rozpoczeto przebudowę węzła Mysłowice i rozbudowę węzła Rudno
  •     kontynuowano prace związane z modrenizacją odwodnienia autostrady
  •    rozpoczęto budowę kolejnych ekranów akustycznych na terenie woj. śląskiego i małopolskiego 

W roku 2016:

  •     zakończono prace związane z wymianą urządzeń poboru opłat
  •     zakończono przebudowę węzła Mysłowice
  •     wymieniono nawierzchnię jezdni na odcinkach o łącznej długości 24 km
  •     kontynuowano rozbudowę węzła Rudno
  •     kontynuowano prace związane z modernizacją odwodnienia autostrady

W roku 2017:

  •     zakończono rozbudowę węzła Rudno